årets bartender kvalet

Robin

igår så var det äntligen dags att ställa upp i kvalet för sektion väst i årets bartender tävlingen.
Min första gång att tävla i detta, Andreas har ju vart med förr och även vunnit flairingen 2007.
Andreas hamnade i andra heat och jag hamnade i sista heat för att gå upp och blanda drink.
heat är alltså olika omgångar man går upp på en scen, för alla får inte plats samtidigt...
reglerna är att man ska blanda sitt egna recept under 5 min. och garnityr och pressa juicer får man 15 min innan man ska upp i sitt heat och dom bedömmar allt från smak till teknik.
det var väldigt nervöst innan jag kom upp till scenen, jag stod ju trots allt där och såg nästan alla innan det var min tur.
men när jag väl var på scenen så lugnader nerverna ner sig lite, (kan kanske bero på ölen jag drack innan?) fast skakig på handen var man allt!
och sen när jag skulle hälla upp min drink i glasen genom en fin flätad sil så blev den igen slammad så det tog väldigt lång tid för vätskan att komma igenom. vilket jag förlorade väldigt mycket tid på.
Så innan jag blev klar så gick jag över tiden och tappade min teknik poäng. TYPISKT!!
jag kom inte vidare till finalen i sthlm men jag är en erfarenhet rikare och kommer aldrig mer köpa en sil på clas ohlson =)
Men det var kul att vara med och kanske till och med över väger att göra det igen i framtiden..
kvällen avslutades med taco å drinkar hemma hos goda vänner vi jobbat tillsammans med i karibien och sedan blev det park lane natten lång.
riktigt underhållande dag blev det!

over and out

Kommentarer
Postat av: Cecilia,Sergiu&Junior

Vi tycker du ær bæst ændå!!!

2009-03-24 @ 01:06:18
Postat av: Cecilia,Sergiu&Junior

Vi tycker du ær bæst ændå!!

2009-03-24 @ 01:07:36
Postat av: tess

du e min idol iaf... hur gick de för andreas då?? hälsa.. kram kram

2009-03-24 @ 07:09:06
Postat av: Le Kud

Klart ni åt tacos...du är ju från borlänge :P

2009-03-26 @ 22:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0